Kundtjänst
|
Frågor eller ideér?
Här kan du läsa svar på vanliga frågor. Hittat ett svar på din fråga så skicka då ett mail tilll vår kundtjänst så svarar vi så fort vi hinner. Då kan vi förbättra oss och hjälpa andra också!
Gäller dina frågor köpet, beskriv ditt problem så detaljerat som möjligt så kan vi hjälpa dig snabbare och lättare.
Har du en rad på ditt kontoutdrag från banken där det står "Goyada 6xxxxx"? > Klicka här.
Med vänliga hälsningar
Goyada.se kundtjänst
Allmänt
> Webbsidan/Pop up-fönstret fungerar ej
> Jag saknar alternativa betalningsmetoder
> Något gick fel med mitt köp
> Så här används cookies på Goyada.se
> Är det säkert att handla och betala över internet hos er?
Kontantkort
> Jag har betalat och fått en laddningskod men min telefon laddas inte
> Varför ökas mitt Halebopsaldo med 5 kr mindre än köpesumman?
|
Allmänt
|
Detta kan bero på din webbläsare. Vår laddningsstation är anpassad för Internet Explorer och Netscape version 4 eller högre. Om det stämmer med din webbläsare, prova att uppdatera (reload/refresh) sidan och se om det löser problemet. Vår laddningsstation är dessutom krypterad som en säker sida, vilket innebär att din webbläsare måste vara inställd för att acceptera att visa säkra sidor. Om du fortfarande har problem att få fram sidan ber vi dig att skicka ett mail till adressen med information om vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder (t.ex. Internet Explorer 7 med Windows XP).
|
Vi jobbar på att lägga upp fler betalningsmöjligheter. Har du något förslag på en betalningslösning som du skulle vilja se så maila gärna till .
|
Vår kundtjänst hjälper dig gärna. Vänligen skicka in nedanstående information till adressen så ser vi till att du får hjälp.
Namn
Datum och gärna ungefärlig tid för köpet
Mobilnummer
Produkt du köpte, t.ex. "Comviq Kompis 150 kr"
Referensnummer (syns på ditt bankutdrag om du har SEB, Nordea eller Swedbank. Numret börjar på en 3a och har totalt 8 siffror. Har du Handelsbanken ber vi dig kontakta din internetbanks-support).
|
En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner.
Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel om du bockar för "Ja tack, spara mobilnumret på denna dator" på sidan där du köper värdebevis. Då kan Goyada.se läsa informationen i den sparade cookien och på så sätt förifylla dina uppgifter vid ditt nästa besök. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne för att göra t.ex. navigering mellan sidor snabbare. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Du kan besöka Goyada.se även om du har ställt in att inga cookies ska användas i din webbläsare. I de allra flesta fall kommer du inte märka någon skillnad, utöver att det kan gå långsammare att surfa på Goyada.se. De huvudsakliga funktionerna går att använda även utan cookies men vi rekommenderar att du i alla fall tillåter så kallade sessionscookies när du besöker Goyada.se.
|
Ja, vi är mycket måna om säkerheten när du handlar hos oss.
När du väljer att betala via din internetbank kommer du automatiskt in på din banks sidor. De sidorna är krypterade och det är bara du och din bank som har tillgång till informationen. Om du stöter på tekniska problem på bankens sidor, kontakta din banks internetsupport.
För att kunna betala med betal-/kreditkort måste du först registrera dig hos oss. Vi använder registreringen för att minimera bedrägeririskerna, dvs både för din och vår säkerhet. Registreringen gör också att du bara behöver ange ditt kreditkortsnummer vid registreringen. Vi skickar en personlig kod (PIN) som du använder vid köp. Denna kod kommer, för din egen säkerhet, att skickas till din folkbokföringsadress. När du sedan handlar anger du ditt mobilnummer och koden du fått av oss så dras betalningen från ditt registrerade kort. Alla person- och kortuppgifter skickas över en säker anslutning så att de inte kan läsas av någon obehörig.
|
Goyada hanterar betalningar åt Svensk adressändring AB och en rad på ditt kontoutdrag där det står "Goyada 6xxxxx" är en betalning för en adressändring.
|
Kontantkort
|
Börja med att kontrollera att du ringt rätt nummer till din operatör för återladdning av kontantkort.
För att aktivera laddningskoden:
"lyft lur" betyder den knapp som du använder för att svara med då det ringer. Vanligtvis en knapp med YES eller bild på en grön telefonlur.
Comviq - tryck: *110*laddningskod# "lyft lur"
Tango - tryck: *110*laddningskod# "lyft lur"
Telia tryck: *125*laddningskod# "lyft lur"
Halebop - tryck: *125*laddningskod# "lyft lur"
Telenor- Ring 220 och följ röstens anvisningar.
1. Tryck "1" i menyvalet
2. Tryck in de 12 första siffrorna och avsluta med #
3. Tryck in kontrollnumret som är de fyra sista siffrorna och avsluta med #
Om det fortfarande inte fungerar ber vi dig att skicka ett mail till adressen innehållande följande uppgifter
Datum för köp + ev. referensnr. Ditt mobilnummer
Din operatör
Din laddningskod.
Så hjälper vår kundtjänst dig att ladda din mobiltelefon.
|
Från 1/7 2005 tar Halebop ut en laddningsavgift på 5 kr vid påfyllning med sifferkod (så kallat värdebevis).
Ditt saldo ökas alltså med 5 kr mindre än du betalar vid köpet.
Laddningsavgiften tas ut av Halebop vid varje påfyllning, oavsett belopp.
Observera att ingen laddningsavgift tas ut vid leveranssättet Samtalstiden direkt in på telefonnummer
|
|
Ni kan också ringa Goyadas kundtjänst på telefonnummer .
Telefonöppettider
Mån-fre 09.00-15.00, lunchstängt 12.00-13.00 |